^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Strona główna

Protest transportowców 2019

W dniu 27 marca odbył się protest transportowców w ponad 100 akcjach w całej Europie. Najgłośniej było jednak w Brukseli i Strasburgu pod siedzibami Parlamentu Europejskiego.  

W proteście udział wzięli przedstawiciele wszystkich sektorów branży transportowej co było widać po znakach narodowych i logach branżowych. Hasłem przewodnim był FAIR TRANSPORT a motywami uzupełniającymi była walka z nieuczciwą konkurencją, dumpingiem socjalnym, wyzyskiem                      i nielegalnym zatrudnieniem.

Pracownicy transportu stanęli razem w obronie swoich miejsc pracy, godnych zarobków, stabilnego zatrudnienia oraz szacunku dla zawodu, w którym wykonują swoją ciężką pracę z dala od domu  i rodziny. Nalegają na dialog rzeczywisty nie pozorowany przy udziale pracodawców i polityków.

UCZCIWY TRANSPORT DLA EUROPY!

TYLKO RAZEM  - SOLIDARNI  -  ZWYCIĘŻYMY!

FAIR TRANSPORT 2019

W dniu 27 marca odbył się protest transportowców w ponad 100 akcjach w całej Europie. Najgłośniej było jednak w Brukseli i Strasburgu pod siedzibami Parlamentu Europejskiego.  

W proteście udział wzięli przedstawiciele wszystkich sektorów branży transportowej co było widać po znakach narodowych i logach branżowych. Hasłem przewodnim był FAIR TRANSPORT a motywami uzupełniającymi była walka z nieuczciwą konkurencją, dumpingiem socjalnym, wyzyskiem  i nielegalnym zatrudnieniem.

Pracownicy transportu stanęli razem w obronie swoich miejsc pracy, godnych zarobków, stabilnego zatrudnienia oraz szacunku dla zawodu, w którym wykonują swoją ciężką pracę z dala od domu  i rodziny. Nalegają na dialog rzeczywisty nie pozorowany przy udziale pracodawców i polityków.

UCZCIWY TRANSPORT DLA EUROPY!

TYLKO RAZEM  - SOLIDARNI  -  ZWYCIĘŻYMY!

Sekretarz Generalny Europejskiej Federacji Pracowników Transportu (ETF) Eduardo Chagas spotkał się z transportowcami z „Solidarności”.

Zrozumienie codziennej rzeczywistości, w której funkcjonować muszą pracownicy transportu w całej Europie ma kluczowe znaczenie dla działań ETF na platformie europejskiej i skutecznego wspierania inicjatyw w poszczególnych krajach. 5 lutego br. odbyło się w Gdyni spotkanie przedstawicieli ETF z szefami sekcji, zrzeszonych w Krajowym Sekretariacie Transportowców NSZZ „Solidarność”.

W trakcie szeroko zakrojonej dyskusji podnoszono temat trudnej sytuacji pracowników transportu w Polsce. Była mowa m.in.: o kierowcach ciężarówek, których struktura wynagradzania wymaga pilnej rekonstrukcji, pracujących bez dostępu do podstawowych udogodnień, takich jak godny i wygodny wypoczynek, bezpieczny parking z dostępem do tanich jadłodajni oraz szeroko rozumianym zapleczem sanitarnym.

Czytaj więcej...

Domagamy się uczciwego transportu i szacunku dla kierowców zawodowych.

5 marca br. w Warszawie odbyła się pikieta taksówkarzy zorganizowana w związku z planowanym na ten dzień posiedzenie Trójstronnego Zespołu ds. Transportu Drogowego przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa. Na wyżej wymienionym spotkaniu miały być przedstawione propozycje rozwiązania problemów taksówkarzy i wciąż funkcjonującej nieuczciwej konkurencji w całej branży transportowej. 

Przewoźnicy wyszli pod Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, aby wzmocnić postulat Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” członka stałego ww. zespołu, która zgłosiła do porządku obrad punkt dotyczący polskich taksówkarzy by mogli zaprezentować swoje stanowisko przeciwko niekorzystnym dla nich zmianom w ustawie o transporcie drogowym. Taksówkarze oczekują, że rząd zajmie się tzw. nielegalnymi przewoźnikami, którymi według taksówkarzy są m.in. Uber, Taxify czy Opti Taxi. 

TZ ds. TD miał w tym dniu wypracować harmonogram prac w celu uregulowania i funkcjonowania całego transportu drogowego w Polsce a w szczególności problemów dotyczących kierowców zawodowych transportu krajowego i międzynarodowego. Struktury wynagradzania, warunków pracy i odpoczynku.

Organizatorem pikiety była Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Taksówkarzy Zawodowych. Żądania taksówkarzy wsparli członkowie Zarząd Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność”. 

Tadeusz Kucharski

GUS informuje- transport drogowy.

W 2014 r. wszystkimi rodzajami transportu przewieziono 1840,0 mln ton ładunków, tj. o 0,4% mniej niż przed rokiem. Wykonana praca przewozowa wyniosła 349,6 mld tonokilometrów i była większa o 0,5% niż w 2013 r. Spadek przewozów ładunków zanotowano w transporcie kolejowym, samochodowym, rurociągowym i morskim, natomiast wzrost w transporcie wodnym śródlądowym i lotniczym. Praca przewozowa wzrosła w transporcie samochodowym, rurociągowym, wodnym śródlądowym i lotniczym, a zmniejszyła się w transporcie kolejowym i morskim.

Czytaj więcej...

REMIS ZE WSKAZANIEM DLA ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH.

Raport o delegowaniu pracowników w transporcie międzynarodowym wraca do Komisji TRAN w Parlamencie Europejskim. 

Patrząc na siły i środki jakie zostały zaangażowane po stronie polskich przewoźników nie wyłączając przedstawicieli rządu z Ministrem Adamczykiem na czele do skromnych sił po stronie jedynego związku zawodowego „Solidarność” reprezentującego kierowców to możemy mówić o zwycięstwie. 

Wielkie podziękowania dla wszystkich członków Sekcji Transportu afiliowanych w ETF, którzy wykazywali nadzwyczajną aktywność w ostatnich dniach przed głosowaniem lobbując na rzecz naszych wartości i osiągnięcia celów w dążeniu do poprawy warunków pracy, odpoczynku oraz bezpieczeństwa na drodze nie tylko kierowców zawodowych. 

Delegacje - belgijskich, holenderskich, niemieckich, francuskich, hiszpańskich, norweskich i polskich kolegów ze związków transportowych były dzisiaj bardzo aktywne w Strasburgu przed i w samym gmachu Parlamentu Europejskiego lobbując w śród posłów przed głosowaniem za przyjęciem naszego stanowiska tj. przyjęciem poprawek EMPL. Poprawki te w głównej mierze dotyczyły delegowania pracowników, czasu jazdy i odpoczynku. 

Czytaj więcej...

Rząd z pracodawcami pomija stronę związkową

Zdaniem przedstawicieli Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność" Trójstronny Zespół Branżowy ds. Transportu Drogowego nie funkcjonuje ze względu na brak woli do prowadzenia dialogu z pracownikami branży. Przedstawiciele Sekcji rozmawiali wczoraj o tym problemie z szefostwem Związku.

Czytaj więcej na stronie:

Kapitalizm szkodliwy.

Polski neoliberalizm jest szkodliwy społecznie i wbrew pozorom niezbyt efektywny ekonomicznie, a stosunki pracy u nas nieprzypadkowo uważane są za jedne z najbardziej patologicznych w Europie – twierdzi w swojej najnowszej książce „Kapitalizm drobnego druku” prof. Andrzej Szahaj z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

CZYTAJ WIĘCEJNA STRONIE:

LIST OTWARTY Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”

LIST OTWARTY Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” apelujący o rzeczywisty dialog na rzecz godnych warunków pracy polskich kierowców transportu międzynarodowego. 

Trwa obecnie procedura dialogu trójstronnego prowadzonego pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją Europejską w celu przyjęcia ustaleń dotyczących ostatecznego kształtu Pakietu Mobilności. Prace prowadzone w komisjach Parlamentu Europejskiego potwierdzają, że temat sytuacji socjalnej wysoce mobilnych pracowników jakimi są kierowcy międzynarodowego transportu drogowego, budzi poważne kontrowersje, a interesy poszczególnych państw, obszarów, a także pracowników i pracodawców tego sektora oraz organizacji je reprezentujących,  wydają się bardzo zróżnicowane.

Czytaj więcej:

Podkategorie

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.