^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Sekretarz Generalny Europejskiej Federacji Pracowników Transportu (ETF) Eduardo Chagas spotkał się z transportowcami z „Solidarności”.

Zrozumienie codziennej rzeczywistości, w której funkcjonować muszą pracownicy transportu w całej Europie ma kluczowe znaczenie dla działań ETF na platformie europejskiej i skutecznego wspierania inicjatyw w poszczególnych krajach. 5 lutego br. odbyło się w Gdyni spotkanie przedstawicieli ETF z szefami sekcji, zrzeszonych w Krajowym Sekretariacie Transportowców NSZZ „Solidarność”.

W trakcie szeroko zakrojonej dyskusji podnoszono temat trudnej sytuacji pracowników transportu w Polsce. Była mowa m.in.: o kierowcach ciężarówek, których struktura wynagradzania wymaga pilnej rekonstrukcji, pracujących bez dostępu do podstawowych udogodnień, takich jak godny i wygodny wypoczynek, bezpieczny parking z dostępem do tanich jadłodajni oraz szeroko rozumianym zapleczem sanitarnym.

Poruszono temat liberalizacji i fragmentacji kolei. Omówiono zagadnienia związane z edukacją i szkoleniem marynarzy, a także o "ryanairyzacji" lotnictwa, która szkodzi całemu sektorowi. Obecne na spotkaniu przedstawicielki TKZ przy Ryanair opowiedziały o nieuczciwym i sprzecznym z polskim i europejskim prawem traktowaniu pracowników oraz próbach zniszczenia związku zawodowego. Zwracały uwagę na korelację między warunkami pracy personelu a bezpieczeństwem pasażerów.

 Dyskusja na temat metod stosowanych przez Ryanair w Polsce oraz dramatycznych warunków pracy w tej firmie będzie kontynuowana na spotkaniu ze związkowcami pod koniec miesiąca w Warszawie. Przedstawiciele ETF liczą również na możliwość podjęcia rozmów na ten temat z ministerstwami: Infrastruktury oraz Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej. Warto przypomnieć, że w listopadzie 2018 r. Solidarność zaapelowała do rządu o reakcję na naruszanie przez Ryanair polskiego prawa pracy (informacja tutaj).

Spotkanie było świetną okazją do zaprezentowania nowego projektu szkoleniowego ukierunkowanego na budowanie potencjału ETF, który pomoże związkom zawodowym rozwijać wiedzę i umiejętności w zakresie kształtowania przyszłości transportu w Europie Środkowej i Wschodniej.

Omówiono również działania podejmowane w ramach trwającej kampanii Fair Transport Europe. Europejscy pracownicy transportu borykają się z nieuczciwą konkurencją, dumpingiem socjalnym i wyzyskiem. Złe warunki pracy, niepewne umowy i niskie zarobki to ich codzienne problemy, zatem  związki zawodowe w sektorze domagają się od pracodawców i polityków stworzenia warunków dla wysokiej jakości miejsc pracy dla pracowników transportu i bezpiecznej, niezawodnej obsługi klientów. Kulminacją Kampanii będzie międzynarodowy tydzień działań w marcu 2019 roku. -Wraz z nadchodzącymi wyborami europejskimi spodziewamy się od polityków wyraźnych zobowiązań, że będą bronić jakości pracy. Należy położyć kres nieuczciwej konkurencji i eksploatacji w sektorze transportu –podkreśla Eduardo Chagas.

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.