^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Strona główna

Sprzeciwu wobec działań polskiego rządu na forum międzynarodowym.

             Rada Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” zwraca się do Prezydium KK NSZZ „Solidarność” o wyrażenie stanowczego sprzeciwu wobec działań polskiego rządu na forum międzynarodowym. Rząd Polski ulegając wpływom lobby transportowego działa na szkodę pracowników sektora transportu drogowego i Państwa Polskiego.
Jesteśmy zaskoczeni i oburzeni wystąpieniem Pana Ministra Infrastruktury i Budownictwa
Andrzeja Adamczyka na ostatnim posiedzeniu Rady Unii Europejskiej ds. Transportu, Telekomunikacji i Energii w Luksemburgu.
Wypowiadanie się w imieniu pracowników/kierowców, że są zadowoleni z wysokości swoich zarobków na poziomie 1.500 Euro jest skandalem zwłaszcza, że związki zawodowe od wielu lat przedstawiają odmienny pogląd, a rzeczywisty poziom wynagrodzenia kierowców to rząd wielkości 500 Euro (roczne zeznanie podatkowe).

Czytaj więcej...

Prawo do wcześniejszej emerytury kierowców pojazdów powyżej 3,5 tony

31 stycznia 2018 r. Sąd Najwyższy orzekł w sprawie rozbieżności w orzecznictwie dotyczących praw emerytalnych kierowców pojazdów powyżej 3, 5 tony.  Udzielając odpowiedzi na pytanie prawne sformułowane we wniosku Pierwszego Prezesa SN, Sąd Najwyższy w składzie powiększonym podjął uchwałę o następującej treści:

Praca w transporcie kierowcy samochodu ciężarowego o dopuszczalnym ciężarze całkowitym powyżej 3,5 tony, który ubocznie wykonywał czynności konwojenta, ładowacza lub spedytora w odniesieniu do przewożonych towarów, jest pracą w szczególnych warunkach (art. 32 ust. 1 w związku z art. 184 ust. 1 ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych, jednolity tekst: Dz.U. z 2017 r., poz. 1383 ze zm. w związku z poz. 2 Działu VIII wykazu A stanowiącego załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 7 lutego 1983 r. w sprawie wieku emerytalnego pracowników zatrudnionych w szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, Dz.U. Nr 8, poz. 43 ze zm.).

Wiecej informacji- zapraszamy na Stronę Komisji Krajowej

Poszukiwania pracownika – tania siła robocza – czy już powrót do czasów niewolnictwa?

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ Solidarność martwi się nie tylko o polskich pracowników transportu. Reagujemy na każdy przejaw patologii w tej branży a firma UBER i jej podobne są nam znane niestety z tej najgorszej strony. Brak reakcji ze strony rządu (czytaj Ministerstwa Infrastruktury) traktujemy jako ciche przyzwolenie na rasizm i niewolnictwo zwłaszcza w stosunku do firmy Uber, to jawny przejaw nepotyzmu.

Czytaj więcej na stronie:

Dziękujemy pracownikom transportu za utrzymanie świata w ruchu.

Drodzy przyjaciele,

Jestem dumny będąc sekretarzem generalnym organizacji, która, w tych trudnych czasach,  reprezentuje pracowników transportu. Wybuch i rozprzestrzenianie się COVID-19 po raz kolejny pokazało jak zależna jest ludzkość i globalne łańcuchy dostaw od pracowników transportu, którzy utrzymują świat w ruchu.

Czytaj więcej...

Koniec protestu na Śląsku.

Koniec protestu na Śląsku. Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjno- Strajkowy podpisał porozumienie z rządem w sprawie programu naprawy górnictwa. Żadna kopalnia nie zostanie zlikwidowana.

- Chciałbym podziękować górnikom, ich rodzinom, mieszkańcom  Śląska, za to, że byliście razem, za to, że byliście z nami. Było warto - powiedział po podpisaniu porozumienia Dominik Kolorz, przewodniczący śląsko-dąbrowskiej Solidarności. - Porozumienie jest trudne, ale dobre. Doprowadziliśmy do tego, że program polskiego górnictwa nie jest zagrożeniem likwidacji jego dużej części. Jest to trudny program naprawczy. Pewnie nie zdarzy się tak, że kogoś nie będzie boleć, ale najważniejsze jest, że utrzymaliśmy przy życiu miejsca pracy i kopalnie, które miały być skazane na szybką likwidację. Teraz w rękach ludzi, zarządów spółek i związków zawodowych  jest to, jak te kopalnie i jak nowa Kompania będą funkcjonować - dodał Dominik Kolorz.

Przewodniczący podkreślił, że przed związkami zawodowymi i rządem stoi jeszcze zadanie uzgodnienia programu dla całego górnictwa, bo w trudnej sytuacji znajdują się zarówno Katowicki Holding Węglowy, jak i Jastrzębska Spółka Węglowa. - Najistotniejsze w dzisiejszym porozumieniu, z punktu widzenia  przyszłości jest wreszcie docelowe połączenie kapitałowe górnictwa z energetyką. Domagaliśmy się tego od dekady. W tej chwili ten biznes będzie biznesem jednym i, mam nadzieję, zabezpieczy interesy energetyczne Polski, a równocześnie zabezpieczy pracowników i mieszkańców Śląska - podkreślił Dominik Kolorz. Dodał, że  ważnym elementem porozumienia jest też program dla Śląska. -  To pomysł zbieżny z naszym projektem kontraktu regionalnego dla Śląska - zaznaczył przewodniczący.

Kucharski: Zaproszono nas na sejmową komisję, bez prawa głosu

W tym tygodniu gościła w Polsce unijna Komisarz ds. transportu Violeta Bulc. Spotkanie z Panią Komisarz miało być okazją dyskusji o problemach transportu i przygotowywanego na poziomie Unii Europejskiej Pakietu Mobilności.

Spotkanie z Panią Komisarz, zaplanowane zostało na wspólnym posiedzeniu połączonych Komisji sejmowych ds. Unii Europejskiej, Infrastruktury oraz Gospodarki i Rozwoju w dniu 24 listopada. Jako partnerzy społeczni, związki zawodowe zawsze otrzymują zaproszenia na Komisje sejmowe i mogą tam osobiście zgłaszać swoje uwagi. Tym razem także otrzymaliśmy zaproszenie na tę Komisję, ale o dialogu w tym wypadku nie było mowy, - mówi Tadeusz Kucharski Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”.

CZYTAJ WIĘCEJ NA STRONIE TYSOL.PL

Dwa ważne spotkania w pierwszej dekadzie czerwca.

We wtorek 4 czerwca 2019 r. odbyło się spotkanie w Gdyni z Livią Spera, przed którą nowe wyzwania i wiele oczekiwań od członków w związku z przyjęciem obowiązków Sekretarza Generalnego ETF. Przedstawiciele Krajowej Sekcji Transportu Drogowego również uczestniczyli w tym spotkaniu i zgłosili swoje najpilniejsze problemy do rozwiązania. Niebawem ma dojść do spotkania w celu ich omówienia w szerszym gronie władz ETF  w Brukseli. W środę 5 czerwca 2019 r. wyruszyliśmy do Wilna na spotkanie z Litewskimi związkowcami z branży transportowej kontynuując współpracę w tzw. programie „Bałtyckim”. W spotkaniu udział wzięli delegaci ze związków transportu kolejowego, drogownictwa, transportu pasażerskiego miejskiego, taksówek i transportu ciężarowego. Omówiliśmy wiele spraw dotyczących naszego sektora i wspólnych problemów nad którymi trzeba będzie się pochylić. To było drugie po tegorocznym majowym spotkaniu w Warszawie po kilku letniej przerwie  Więcej nas łączy niż dzieli dlatego przyjęliśmy rolę koordynatora ds. współpracy ze związkami dawnego „Bloku Wschodniego”. Zostaliśmy zobowiązani do zorganizowania spotkania z kolejarskimi organizacjami związkowymi w Warszawie gdyż szczegółowe pytanie dotyczące tej grupy zawodowej pozostały bez odpowiedzi. Jest wola współpracy i deklaracje kontynuowania spotkań na poziomie ponad narodowym. Wspólnie, razem możemy osiągnąć więcej.   NSZZ „Solidarność” reprezentowali Tadeusz Kucharski  i Gerard Skroński z Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

 

Debata Konstytucyjna

 To Solidarnosć napisała projekt konstytucji, który przez siły liberalno-lewicowe został odrzucony. Obecna konstytucja powinna być zmieniona.

Konstytucja powinna łączyć obywateli, tworzyć wspólnotę narodową i wierzę, że taki jest zamysł prezydenta. Włączam się w tę debatę, niezwykle ważną dla Polski i Polaków. Musimy rozpocząć pracę nad Konstytucją tak, aby dokonać faktycznych zmian. Wiemy, w którym miejscu konstytucja stwarza niedogodności.

Czytaj więcej na stronie Tygodnika Solidarność

Podkategorie

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.