^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Strona główna

Kierowcy – profesjonalni, ale przemęczeni i niewyspani – szokujące fakty z raportu

16 października wypadał Dzień Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych i z tej okazji organizacja European Transport Workers Federation (ETF) postanowiła wydać specjalne oświadczenie. W jego treści znajdziemy apel do urzędników unijnych, by zająć się problemem nadużyć firm transportowych, dotyczącym czasu pracy kierowców. „Na papierze” wszystko wydaje się być jasne i odpowiednio unormowane, odpoczynki kierowcy wydzielone są w klarowny sposób, a ich czas wydaje się być odpowiedni do zdrowej i bezpiecznej regeneracji. Jak jednak wygląda rzeczywistość?

Czytaj więcej:

Europejskie badanie dotyczące warunków pracy w transporcie drogowym

Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do wypełnienia ankiety przygotowanej przez Europejską Federację Transportowców ETF.

Jest to pierwsze na taką skalę badanie mające porównać standardy zatrudnienia pracowników logistyki, w szczególności kierowców, w różnych krajach UE. Rezultaty badań będą pomocne w zwalczaniu nieuczciwych praktyk w tym sektorze, a także w promowaniu rozwiązań korzystnych dla pracowników. Projekt wspierany jest przez Krajową Sekcję Transportu Drogowego NSZZ Solidarność,

Ankieta -LINK. Aby uzyskać dostęp do wersji w języku polskim wystarczy wybrać to w menu.

Walka ostatniej szansy z guzem mózgu! Tata ma szansę na życie...

Pomoc dla Norberta,

Koleżanki i koledzy zwracamy się do Was z prośbą o solidarną pomoc dla naszego kolegi Norberta kierowcy z 14 letnim stażem w zawodzie.

Młody zaledwie 40 – sto letni człowiek walczy o życie i zdrowie. Ma złośliwy nowotwór mózgu. Badania wykazały, że jest szansa na wyleczenie. Trzyma się dzielnie ale sam nie da rady, potrzebna jest nasza pomoc. Jedyna metoda dająca szansę na wyleczenie, dostępna jest w Niemczech ale nie jest refundowana przez NFZ. Liczy się każdy grosz czasu też nie jest zbyt dużo więc i działanie musi być w miarę szybkie.

Wszelkie dokumenty potwierdzające powyższy stan choroby są w naszym posiadaniu i mogą być do wglądu na życzenie.

Poniżej link, przez który można wspomóc zbiórkę na leczenie Norberta. Jak możesz przekaż dalej tą wiadomość.

Dziękuję Wam z góry za okazaną pomoc i solidarność zawodową.

więcej informacji na stronie:

https://www.siepomaga.pl/dla-norberta?fbclid=IwAR04mGf7aAJf2lRAmvHIMp9U3_SRCjaI7awM2UXQw_FMRSMSyqyDaY-13Lk

Porozumienie na rzecz bezpiecznego i odpowiedzialnego transportu drogowego.

INFORMACJA PRASOWA

Warszawa, 24 lutego 2020 r.  

Transportowe związki pracodawców i związki zawodowe kierowców często spierają się o zasady wynagradzania, kwestie socjalne, zakres i głębokość ingerencji krajowych i unijnych regulacji w relacje pracownik – pracodawca, a także w wielu innych istotnych dla obu stron kwestiach. Są jednak obszary, w których współpraca, a nawet mówienie jednym głosem są nie tylko możliwe, ale i wręcz pożądane. Takim obszarem jest i powinno być przede wszystkim bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Czytaj więcej...

Projekt TransFair – newsletter.

Droga do przejrzystego i sprawiedliwego wynagradzania oraz poprawy warunków pracy w sektorze transportowym.

Sprawiedliwe wynagrodzenie i godne warunki pracy w transgranicznym transporcie drogowym oraz ich egzekwowanie to jeden z głównych priorytetów w europejskich debatach na temat równych praw pracowników w ruchu w Europie. Badania w ramach unijnego projektu TransFair skoncentrowały się na ekonomicznych aspektach transportu drogowego w Europie, warunkach pracy kierowców niebędących rezydentami oraz prawidłowym wynagradzaniu w środowisku transgranicznym. Współpraca interesariuszy polegała na zorganizowaniu serii warsztatów i wspólnych akcji związków zawodowych w sektorze transportu i inspekcji pracy z różnych krajów europejskich. Opracowano wielojęzyczne ulotki w celu lepszego informowania kierowców w europejskim transporcie drogowym. Niniejszy biuletyn przedstawia kluczowe ustalenia i wyniki projektu 

Czytaj więcej...

Kierowca transportu międzynarodowego to pracownik delegowany – potwierdzają unijni ministrowie.

W dniu 23 października obradowali unijni ministrowie Rady EPSCO czyli Rady ds. Zatrudnienia, Polityki Społecznej, Zdrowia i Ochrony Konsumentów. Rada potwierdziła, że należy stosować dyrektywę o delegowaniu pracowników do kierowców w transporcie międzynarodowym.
Najważniejszy przekaz dla branży transportowej z tego posiedzenia jest taki, że przepisy dyrektywy 96/71/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 grudnia 1996 r. dotyczące delegowania pracowników w ramach świadczenia usług, mają zastosowanie do branży transportowej. Pomimo tego, że w stosunku do kierowców nie będzie jeszcze przez 4 lata stosowana zasada równej płacy za równą pracę w tym samym miejscu pracy, to i tak należy uznać że polscy kierowcy transportu międzynarodowego odnieśli sukces, bowiem Rada EPSCO potwierdziła, że obowiązuje ich dyrektywa o delegowaniu w kształcie obecnym. Mają zatem już teraz prawo do minimalnych stawek płacy kraju przez który przejeżdżają. To oznacza, że w najbliższym czasie musi zostać zmieniona ustawa z dnia 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, która ma zastosowanie do pracowników delegowanych, w tym kierowców, wykonujących przewozy na terenie Polski. Krajowy ustawodawca w art. 2 ust. 1 pkt 2 wyłączył z zakresu zastosowania tej ustawy transport międzynarodowy, z wyjątkiem przewozów kabotażowych. Jak się okazuje niesłusznie.

Czytaj więcej...

„Solidarność” będzie walczyć o prawa ukraińskich kierowców!

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ Solidarność przygotowuje się do wzmocnienia działań związanych z szeroką obecnością obywateli państw trzecich na rynku transportowym.

– Obywatele państw trzecich w tym obywatele Ukrainy muszą mieć zagwarantowane godne warunki pracy, w tym prawo do przerw w prowadzeniu pojazdu zapewniających wszystkim bezpieczeństwo na drogach – komentuje Tadeusz Kucharski, przewodniczący sekcji. – Kierowcy branży transportu drogowego doświadczają coraz większych wyzwań. Nie można zapominać o brakach w infrastrukturze drogowej (bezpieczne parkingi, miejsca do spania, urządzenia do odladzania samochodów) w całej Europie – dodaje działacz.

W  dniach 20 i 21 lutego w Wiedniu odbyło się pierwsze spotkanie w ramach międzynarodowego projektu Transfair. Liderem projektu jest austriacka Forba a NSZZ „Solidarność”- jednym z partnerów. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie projektu.

Czytaj więcej...

Podkategorie

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.