^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Strona główna

List do Ministra Infrastruktury

Rada Krajowej Sekcji Transportu Drogowego uważnie obserwuje przebieg prac nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym i niestety mamy nieodparte wrażenie, że są tworzone przepisy wychodzące naprzeciw dużym korporacjom a w szczególności międzynarodowym typu UBER czy BOLT. 

W ostatnim wystąpieniu Pana Premiera Mateusza Morawieckiego wybrzmiewała troska o polskich przedsiębiorców, że polskiemu rządowi zależy na bezpieczeństwu obywateli, podnoszeniu wartości polskich przedsiębiorców oraz niewprowadzaniu chaosu w gospodarce. Wprowadzane zmiany do ww. ustawy forsowane przez Pana resort prowadzą dokładnie w odwrotnym kierunku. 

pełna terść pisma w załączniku

 

6. TransFair

Międzynarodowy projekt pt.: „Droga do przejrzystego i sprawiedliwego wynagradzania oraz poprawy warunków pracy w sektorze transportowym: TransFair” nr VS/2019/0401

Uczciwe wynagrodzenie w międzynarodowym transporcie drogowym i jego egzekwowanie jest jednym z głównych priorytetów europejskich debat na temat równych praw dla pracowników w ruchu w Europie. Z jednej strony nieuczciwe praktyki firm, w tym sztuczne rozwiązania, w międzynarodowym transporcie drogowym, łamiące przepisy dotyczące delegowania, prawa pracownicze, prawa socjalne, a nawet prawa człowieka, zagrażają uczciwej konkurencji, a w szczególności godności pracowników. Z drugiej strony firmy muszą radzić sobie ze złożonymi przepisami dotyczącymi m.in. dostępu do rynku, warunków pracy kierowców i wynagrodzenia transgranicznego. Ponadto właściwe inspektoraty muszą zapewnić egzekwowanie szeregu przepisów zainteresowanym stronom.

TRAGEDIA W BERLINIE

Prezydium Rady Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” składa najszczersze wyrazy współczucia małżonce i synowi oraz całej rodzinie Łukasza w tej strasznej tragedii jaka się przydarzyła na obcej ziemi. W zawód kierowcy wpisana jest możliwość wcześniejszego odejścia na spotkanie z Panem Bogiem, ale nikt nie przewidział takiego scenariusza, tak dramatycznego. Tym bardziej należy się oddanie czci naszemu koledzy - kierowcy bez względu na to czy Go znaliśmy osobiście.
Każdy kierowca zawodowy jest naszym kolegą w drużynie, w klubie ludzi pozytywnie zakręconych zakochanych w swoich wielkich maszynach. CZEŚĆ JEGO PAMIĘCI!!!
Pomódlmy się o pamięć Jego duszy, oby takie sytuacje nie miały więcej miejsca.                                        Pochylmy głowy w chwili zadumy.

Z wyrazami współczucia
Za Prezydium Rady
Tadeusz Kucharski

POMOC DLA ŁUKASZA

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność" zbiera środki na pomoc dla rodziny Łukasza może będziemy mogli chociaż w taki sposób pomóc rodzinie w tym trudnym dla nich okresie. Kto jest zainteresowany pomocą prosimy o przekazanie środków finansowej na rachunek:
Krajowa Sekcja Transportu Drogowego, ul.Targowa 74, Warszawa 03-734, nr rachunku bankowego- PKO BP 79 1020 1185 0000 4102 0192 8035

z dopiskiem "pomoc dla rodziny Łukasza".
Pełna informacja o zebranych środkach będzie udostępniona na stronie internetowej naszej Sekcji. www.solidarnosc.org.pl/kstd
Dzisiaj od wczesnych godzin rannych próbowaliśmy połączyć się z programem 1 Polskiego Radia ale bez skutecznie nikt nie odbierał telefonów będziemy próbowali jutro, żeby podać tą informację w eterze.

Badania zdrowia kierowców na parkingach

Wartościową akcję prowadzi Fundacja Truckers Life wraz z firmą Mercedes-Benz Trucks Polska oraz Związkiem Pracodawców „Transport i Logistyka Polska” a także portalem RoadStars.com. W ramach akcji kierowcy mogą zmierzyć ciśnienie, poziom glukozy, cholesterolu i poddać analizie skład ciała. Akcja potrwa do września 2018 r.

Czytaj więcej...

List w sprawie "pakietu mobilności"

Warszawa, dnia 10 grudzień 2019 r.

Szanowni Państwo Europarlamentarzyści,

    Prace nad Pakietem Mobilności prowadzone w ramach trialogu wchodzą w decydującą fazę. Przy tej okazji pojawiają się niekiedy zarzuty, iż polskie związki zawodowe działają wbrew naszemu narodowemu interesowi popierając rozwiązania szkodliwe dla polskich przedsiębiorców. Są to zarzuty krzywdzące, nie biorące pod uwagę tego, że związki walczą przede wszystkim o dobro reprezentowanych przez siebie pracowników. Pamiętajmy, że zysk przedsiębiorców wypracowują pracownicy zasługujący na godziwe standardy pracy. Standardy, które zapewnią im także godne zabezpieczenie w czasie urlopu wypoczynkowego,  choroby lub po zakończeniu aktywności zawodowej.

Czytaj więcej...

Europejska Federacja Transportu (ETF) i IndustriAll Europe wzywają operatorów stacji paliw

Europejska Federacja Transportu (ETF) i IndustriAll Europe wzywają operatorów stacji paliw do zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy swoim pracownikom i kierowcom ciężarówek podczas kryzysu COVID-19.

Od początku kryzysu COVID-19 restauracje i sklepy na stacjach benzynowych wzdłuż autostrad w wielu krajach europejskich zostały zamknięte lub ich godziny otwarcia zostały skrócone w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracowników stacji benzynowych. Toalety i prysznice zostały zamknięte na większości stacji benzynowych, a wiele zewnętrznych kranów jest odciętych.

Czytaj więcej...

Debata Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego ze zorganizowanym społeczeństwem obywatelskim w Polsce na temat Europejskiego Filaru praw socjalnych.

 W dniu 17 października 2016 roku odbyła się w Warszawie debata EKES-u o najpilniejszych problemach społecznych i gospodarczych w Europie i poszczególnych krajach europejskich.

Tematem debaty w pierwszej części były:

·         Społeczna gospodarka rynkowa o wysokiej konkurencyjności.

·         Wyjście z kryzysu i przygotowanie się na przyszłe wyzwania.

·         Kierunki pogłębionej i bardziej sprawiedliwej unii gospodarczej i walutowej.

Czytaj więcej...

Wymierne korzyści dla członków „Solidarności”

Negocjowanie podwyżek płac i premii, ochrona przed zwolnieniem, lepsze warunki pracy i dbanie o przestrzeganie przepisów BHP to podstawowe zadania związku zawodowego.

– To jest fundament działalności NSZZ „Solidarność”, ale wymagania członków wobec organizacji związkowej rosną.

CZYTAJ WIĘCEJ NA STRONIE KOMISJI KRAJOWEJ

Warunki pracy Kierowców.

3 Jun 2021

Fatigue in professional drivers is the norm on European roads and directly linked to their notoriously poor working conditions, according to a new study by the European Transport Workers’ Federation, the first EU-wide study in 15 years, on driver fatigue in passenger and freight road transport.

Everyone wants to get their parcels delivered on time, their supermarket well-stocked and to get their destination in comfort and safety. But what do we know about the drivers who make it all happen?

2861 truck, bus and coach drivers in freight and passenger road transport gave the ETF direct insight into their harsh reality:

60% of truck drivers and 66% of bus and coach drivers said they had to drive while fatigued on a regular basis

772 drivers said they nearly crashed and caused a major road accident due to driver fatigue

Nearly 1/3 of truck drivers and 1/4 of coach drivers reported falling asleep at the wheel while driving

57% of bus and coach drivers and 52% of truck drivers reported wanting to pull over and take a break when feeling tired, but being unable to

   Lub PL   

 

 

Podkategorie

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.