Facebook Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł. Numer rachunku bankowego KSTD PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
Minister Transportu Francji spotkała się z partnerami społecznymi branży transportu drogowego.Opublikowano: czwartek, 22, marzec 2018 22:26 | | Drukuj | | Email2 marca 2018 r. Elisabeth Borne , Minister Transportu Francji odbyła roboczą wizytę w Warszawie dotyczącą przede wszystkim procedowanych obecnie zmian w Dyrektywie o pracownikach delegowanych oraz tzw. Pakietu Mobilności. Jak wiadomo, kwestie te powodują zasadnicze różnice poglądów pomiędzy poszczególnymi państwami członkowskimi. Czytaj więcej na STRONIE KK
Pracownicy delegowani bliżej sprawiedliwych wynagrodzeń.Opublikowano: czwartek, 22, marzec 2018 22:30 | | Drukuj | | Email19 marca wieczorem Komisja Europejska, Rada UE oraz przedstawiciele Parlamentu Europejskiego w ramach tzw. mechanizmu trialogu osiągnęły konsensus co do zmian w dyrektywie o pracownikach delegowanych. Czytaj więcej na STRONIE KK oraz na STRONIE
Kierowcy zawodowi nie mogą być skazani na odpoczynek w kabinach.Opublikowano: piątek, 29, grudzień 2017 18:03 | | Drukuj | | Email20 grudnia Trybunał Sprawiedliwości UE wydał wyrok w sprawie Vaditrans BVBA v Belgia (C 102/16) w którym podtrzymał stanowisko, iż pracownicy-kierowcy nie mogą odbywać regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie. W ten sposób zakończony został spór który toczył się wokół interpretacji art. 8 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Rozporządzenie 561/ 2006).Wyrok jest odpowiedzią na pytanie prejudycjalne zadane przez belgijską Radę Stanu, która zwróciła się do Trybunału Sprawiedliwości z następującym pytaniem: „Czy art. 8 ust. 6 i 8 rozporządzenia nr 561/2006 należy interpretować w ten sposób, że regularnych tygodniowych okresów odpoczynku w rozumieniu art. 8 ust. 6 tego rozporządzenia nie wolno kierowcy spędzać w pojeździe?” Czytaj więcej...
Głos ws pracowników delegowanych.Opublikowano: poniedziałek, 27, listopad 2017 19:40 | | Drukuj | | EmailTransport międzynarodowy i problem zastępowania delegowania pracowników podróżą służbową tematem wystąpienia na V EKMP W dniach 20-21 listopada w Krakowie miało miejsce największe wydarzenie w Europie w zakresie delegowania pracowników - V Europejski Kongres Mobilności Pracy, który każdego roku gości kilkaset osób z kraju i zagranicy. Czytaj więcej...
OGRANICZANIA W RUCHUOpublikowano: wtorek, 20, czerwiec 2017 21:45 | | Drukuj | | EmailPrzypominamy, że od 25 maja 2017 roku w Niemczech są bezwzględnie egzekwowane obowiązujące przepisy dotyczące zakazu odbioru regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu (45 godzin) i karach z nich wynikających. Czytaj więcej...
PAKIET MOBILNOŚCI KOMISJI EUROPEJSKIEJ – CIOSEM DLA WDRAŻANIA PRAWA I DLA WARUNKÓW PRACY I ŻYCIA KIEROWCÓWOpublikowano: wtorek, 13, czerwiec 2017 22:53 | | Drukuj | | EmailOŚWIADCZENIE European Transport Workers’ Federation (ETF) W SPRAWIE PROPONOWANYCH PRZEZ KOMISJĘ EUROPEJSKIĄ ZMIAN DOTYCZĄCYCH CZASU PROWADZENIA POJAZDU I CZASU WYPOCZYNKU (Rozporządzenie (WE) nr 561/2006) I ROZPORZĄDZENIA DOT. „INTELIGENTNYCH” TACHOGRAFÓW (Rozporządzenie (UE) 165/2014)Pakiet Mobilności Komisji Europejskiej proponuje szereg zmian w zakresie prowadzenia pojazdów i wypoczynku (Rozporządzenie (WE) nr 561/2006) oraz w zakresie "inteligentnej" regulacji tachografu (Rozporządzenie (UE) 165/2014). Proponowane zmiany dotyczące czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku nigdy nie były przedmiotem jakichkolwiek konsultacji w ciągu ostatnich 3 lat. Wynika z tego ich znaczący negatywny wpływ na sytuację na drogach i bezpieczeństwo pasażerów, jak również wynagrodzenia i warunki pracy i życia kierowców autobusów, autokarów i ciężarówek. Stąd zamieszanie wśród kierowców, spowodowane tymi propozycjami i pogłębiające nieufność ludzi w stosunku do Europejskiego Projektu Społecznego.Bardziej szczegółowo… Czytaj więcej...
Więcej artykułów… Pakiet Mobilności Rezolucja Parlamentu Europejskiego z dnia 18 maja 2017 r. w sprawie transportu drogowego w Unii Europejskiej (2017/2545(RSP). Związkowcy branży transportowej razem przeciwko stosowaniu nieuczciwych praktyk handlowych przez wielu przewoźników i rosnącej liberalizacji przepisów. Pikieta europejskich związków zawodowych ETF pod siedzibą Parlamentu Europejskiego w Strasburgu. Wybory przedstawicieli do Komitetu Sterującego Sekcji Transportu. Zwalczanie dumpingu socjalnego i nieuczciwej konkurencji- Deklaracja Warszawska Spotkanie związkowców z komisarz ds. transportu Komisji Europejskiej w Brukseli. Posiedzenie Grupy Sterującej "Budowanie przyszłości ...." Petycja do Komisji Europejskiej. Finałowa konferencja ETUC poświęcona zagadnieniu firm skrzynek pocztowych. Posiedzenie grupy roboczej Komitetu Sterującego oraz sesja plenarna Sekcji Transportu Drogowego ETF. Polska liderem sprzeciwu. Spotkanie pomiędzy brandenburskim oddziałem niemieckiego związku transportowców Ver.di i polskim związkiem NSZZ „Solidarność”. Pierwsza międzynarodowa Regionalna Konferencja pt.„TRENDY - Przewidywane wpływy zmian w transporcie na zatrudnienie, warunki pracy, zawody i umiejętności”. Polsko-niemieckie seminarium związkowe