^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Informacje z zagranicy.

Słubice 01-07-2021

W czwartek 1 lipca 2021 przedstawiciele Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” wraz z niemieckimi kolegami z „Faire Mobilitat” prowadzili akcję informacyjną wśród kierowców zawodowych na parkingach od granicy niemieckiej Frankfurt nad Odrą/ Świecko do Świebodzina/Poźrzadło/Mostki. Rozdawane były również ulotki w języku polskim, rosyjskim i ukraińskim zawierające informacje o prawach kierowców zawodowych. Głównym tematem były kwestie wynagradzania kierowców pracujących poza granicami polski bez znaczenia czy pracodawca jest z Polski czy Niemiec. Każda przepracowana godzina na terenie Niemiec musi wynosić od 1 lipca 9.60 Euro plus dodatki typu diety i ryczałty.

Niemiecki DGB-Beratungsprojekt „Faire Mobilitat” i Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” wraz z kolegami ze związków transportowych z Czech, Belgii, Austrii 

i Słowenii bierze udział w projekcie „Droga do przejrzystego i sprawiedliwego wynagradzania oraz poprawy warunków pracy w sektorze transportowym: TransFair” finansowanym przez UE.

https://transfair-project.eu/.

Dziękujemy kolegom z Działu Rozwoju Związku z Regionu Wielkopolska za pomoc i udział 

w naszej akcji oraz wszystkim uczestnikom za udaną współpracę.

6. TransFair

Międzynarodowy projekt pt.: „Droga do przejrzystego i sprawiedliwego wynagradzania oraz poprawy warunków pracy w sektorze transportowym: TransFair” nr VS/2019/0401

Uczciwe wynagrodzenie w międzynarodowym transporcie drogowym i jego egzekwowanie jest jednym z głównych priorytetów europejskich debat na temat równych praw dla pracowników w ruchu w Europie. Z jednej strony nieuczciwe praktyki firm, w tym sztuczne rozwiązania, w międzynarodowym transporcie drogowym, łamiące przepisy dotyczące delegowania, prawa pracownicze, prawa socjalne, a nawet prawa człowieka, zagrażają uczciwej konkurencji, a w szczególności godności pracowników. Z drugiej strony firmy muszą radzić sobie ze złożonymi przepisami dotyczącymi m.in. dostępu do rynku, warunków pracy kierowców i wynagrodzenia transgranicznego. Ponadto właściwe inspektoraty muszą zapewnić egzekwowanie szeregu przepisów zainteresowanym stronom.

Europejska Federacja Transportu (ETF) i IndustriAll Europe wzywają operatorów stacji paliw

Europejska Federacja Transportu (ETF) i IndustriAll Europe wzywają operatorów stacji paliw do zapewnienia bezpieczeństwa i higieny pracy swoim pracownikom i kierowcom ciężarówek podczas kryzysu COVID-19.

Od początku kryzysu COVID-19 restauracje i sklepy na stacjach benzynowych wzdłuż autostrad w wielu krajach europejskich zostały zamknięte lub ich godziny otwarcia zostały skrócone w celu ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracowników stacji benzynowych. Toalety i prysznice zostały zamknięte na większości stacji benzynowych, a wiele zewnętrznych kranów jest odciętych.

Czytaj więcej...

Warunki pracy Kierowców.

3 Jun 2021

Fatigue in professional drivers is the norm on European roads and directly linked to their notoriously poor working conditions, according to a new study by the European Transport Workers’ Federation, the first EU-wide study in 15 years, on driver fatigue in passenger and freight road transport.

Everyone wants to get their parcels delivered on time, their supermarket well-stocked and to get their destination in comfort and safety. But what do we know about the drivers who make it all happen?

2861 truck, bus and coach drivers in freight and passenger road transport gave the ETF direct insight into their harsh reality:

60% of truck drivers and 66% of bus and coach drivers said they had to drive while fatigued on a regular basis

772 drivers said they nearly crashed and caused a major road accident due to driver fatigue

Nearly 1/3 of truck drivers and 1/4 of coach drivers reported falling asleep at the wheel while driving

57% of bus and coach drivers and 52% of truck drivers reported wanting to pull over and take a break when feeling tired, but being unable to

   Lub PL   

 

 

Dziękujemy pracownikom transportu za utrzymanie świata w ruchu.

Drodzy przyjaciele,

Jestem dumny będąc sekretarzem generalnym organizacji, która, w tych trudnych czasach,  reprezentuje pracowników transportu. Wybuch i rozprzestrzenianie się COVID-19 po raz kolejny pokazało jak zależna jest ludzkość i globalne łańcuchy dostaw od pracowników transportu, którzy utrzymują świat w ruchu.

Czytaj więcej...

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.