^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Informacje z zagranicy.

LIST OTWARTY Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”

LIST OTWARTY Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” apelujący o rzeczywisty dialog na rzecz godnych warunków pracy polskich kierowców transportu międzynarodowego. 

Trwa obecnie procedura dialogu trójstronnego prowadzonego pomiędzy Parlamentem Europejskim, Radą i Komisją Europejską w celu przyjęcia ustaleń dotyczących ostatecznego kształtu Pakietu Mobilności. Prace prowadzone w komisjach Parlamentu Europejskiego potwierdzają, że temat sytuacji socjalnej wysoce mobilnych pracowników jakimi są kierowcy międzynarodowego transportu drogowego, budzi poważne kontrowersje, a interesy poszczególnych państw, obszarów, a także pracowników i pracodawców tego sektora oraz organizacji je reprezentujących,  wydają się bardzo zróżnicowane.

Czytaj więcej:

Warunki socjalne w branży logistycznej związanej z transportem w Europie

W dniach 22 - 24 odbyła się debata na temat „Warunki socjalne w branży logistycznej związanej z transportem w Europie” z udziałem przedstawicieli związków zawodowych z Austrii, Republiki Czeskiej, Belgii, Polski, Słowacji i Niemiec.

Zdefiniowano zagrożenia i wypracowano wspólne stanowisko do przedstawienia politykom i parlamentarzystom krajowym i UE. Wypracowano również pakiet najpilniejszych spraw do działań w obronie interesów pracowników transportu i logistyki.

Tadeusz Kucharski

przewodniczący KSTD

 

LIST OTWARTY ZRZESZENIA MIĘDZYNARODOWYCH PRZEWOŹNIKÓW DROGOWYCH W POLSCE W OBRONIE RZETELNEGO DIALOGU NA TEMAT EUROPEJSKIEGO TRANSPORTU DROGOWEGO

Jak zwykle pracodawcy wiedzą lepiej co chcą pracownicy i co jest dla nich korzystniejsze.

W Parlamencie Europejskim zapadają obecnie kluczowe decyzje zmierzające do określenia nowego kształtu europejskiej polityki transportowej. Od wyników tych prac zależeć może przyszłość dziesiątek tysięcy polskich przedsiębiorstw działających w branży międzynarodowych przewozów drogowych oraz tworzonych przez nich miejsc pracy. 

Czytaj więcej:

Kto korzysta na dumpingu socjalnym w transporcie drogowym?

Z analiz przeprowadzonych przez belgijskich badaczy wynika, że „psucie” europejskiego rynku pracy w przewozach drogowych jest w sporej części efektem działań zachodnich firm, korzystających z niższych kosztów pracy na wschodzie. Nie zmienia to jednak faktu, że przyczyniają się do tego rządy nowych państw członkowskich UE, zezwalając na szerokie odstępstwa od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne.

Czytaj więcej na stronie Komisji Krajowej

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.