"Niech urząd skarbowy sprawdzi ile faktycznie kierowca kosztuje pracodawcę"- tak na argumenty przewoźników reagują związkowcy. "Niemiecka płaca minimalna powinna zostać wprowadzona dla polskich firm transportowych" - mówi w rozmowie z reporterką RMF FM Tadeusz Kucharski, przewodniczący sekcji transportowej w NSZZ Solidarność.
W stosunkach polsko-niemieckich pojawił się problem finansowy. Nasz zachodni sąsiad wprowadził nową zasadę płacy minimalnej, według której każdy kierowca pracujący w Niemczech powinien otrzymywać co najmniej 8,5 euro za godzinę. Także kierowcy, którzy przejeżdżają przez Niemcy tranzytem. Polskie firmy transportowe nie zgadzają się na takie zasady. Ale z niemieckich przepisów cieszą się polscy pracownicy branży transportowej.
Cały artykuł na stronie:
Koniec protestu na Śląsku. Międzyzwiązkowy Komitet Protestacyjno- Strajkowy podpisał porozumienie z rządem w sprawie programu naprawy górnictwa. Żadna kopalnia nie zostanie zlikwidowana.
- Chciałbym podziękować górnikom, ich rodzinom, mieszkańcom Śląska, za to, że byliście razem, za to, że byliście z nami. Było warto - powiedział po podpisaniu porozumienia Dominik Kolorz, przewodniczący śląsko-dąbrowskiej Solidarności. - Porozumienie jest trudne, ale dobre. Doprowadziliśmy do tego, że program polskiego górnictwa nie jest zagrożeniem likwidacji jego dużej części. Jest to trudny program naprawczy. Pewnie nie zdarzy się tak, że kogoś nie będzie boleć, ale najważniejsze jest, że utrzymaliśmy przy życiu miejsca pracy i kopalnie, które miały być skazane na szybką likwidację. Teraz w rękach ludzi, zarządów spółek i związków zawodowych jest to, jak te kopalnie i jak nowa Kompania będą funkcjonować - dodał Dominik Kolorz.
Przewodniczący podkreślił, że przed związkami zawodowymi i rządem stoi jeszcze zadanie uzgodnienia programu dla całego górnictwa, bo w trudnej sytuacji znajdują się zarówno Katowicki Holding Węglowy, jak i Jastrzębska Spółka Węglowa. - Najistotniejsze w dzisiejszym porozumieniu, z punktu widzenia przyszłości jest wreszcie docelowe połączenie kapitałowe górnictwa z energetyką. Domagaliśmy się tego od dekady. W tej chwili ten biznes będzie biznesem jednym i, mam nadzieję, zabezpieczy interesy energetyczne Polski, a równocześnie zabezpieczy pracowników i mieszkańców Śląska - podkreślił Dominik Kolorz. Dodał, że ważnym elementem porozumienia jest też program dla Śląska. - To pomysł zbieżny z naszym projektem kontraktu regionalnego dla Śląska - zaznaczył przewodniczący.
W dniu 8 stycznia 2015 roku szefowie sekretariatów branżowych oraz krajowych sekcji branżowych spotkali się na tradycyjnym opłatku w historycznej sali BHP.
Związkowcy wysłuchali informacji Piotra Dudy na temat działalności "Solidarności" w minionym roku. Szczególnie dużo uwagi przewodniczący poświęcił projektowi ustawy powołującej nową instytucję dialogu społecznego w miejsce komisji trójstronnej- radzie dialogu społecznego.
"Informacja Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie podjętych i koniecznych działaniach prawnych w związku z Uchwałą Sądu Najwyższego z dnia 12 czerwca 2014 roku o prawie kierowców do ryczałtu za nocleg w kabinie pojazdu i skutków jakie spowoduje dla firm transportowych rozstrzygnięcie sprawy przez Sąd Najwyższy."
Trójstronny Zespół ds. Transportu Drogowego (przy Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa).
· Przewodniczący Zespołu – Jerzy Szmit Podsekretarz Stanu w MIiB.
· Współprzewodniczący – Gerard Skroński KSTD NSZZ „Solidarność” przedstawiciel pracowników.
· Współprzewodniczący – Tadeusz Wilk ZMPD przedstawiciel pracodawców.
Strona wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.