Facebook Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł. Numer rachunku bankowego KSTD PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
Komisja Europejska potwierdza delegowanie w transporcieOpublikowano: piątek, 02, czerwiec 2017 14:40 | | Od 3 dnia wyjazdu za granicę pracownicy transportu międzynarodowego mają być wynagradzani zgodnie z przepisami dyrektywy o delegowaniu pracowników 96/71/WE. Komisja Europejska potwierdziła stosowanie przepisów dyrektywy do pracowników transportu.W dniu 31 maja w Brukseli ogłoszony został tzw. Pakiet Mobilności. Czekaliśmy niecierpliwie na decyzję KE ponieważ w Polsce transport został wyłączony z ustawy o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług, a przedsiębiorcy krajowi nie chcą traktować kierowców jak pracowników delegowanych. Musieliby im płacić wynagrodzenia kraju przez który przejeżdżają – mówi Tadeusz Kucharski Przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność”. Choć wolelibyśmy aby kierowca był delegowany od pierwszego dnia przekroczenia granicy, to oczywiście rozwiązanie stosowania dyrektywy od 3 dnia jest i tak lepsze niż całkowite wyłączenie transportu z dyrektywy o delegowaniu do czego zmierzali pracodawcy i polski rząd, podsumowuje Tadeusz Kucharski. W ramach powołanego Trójstronnego Zespołu ds. Transportu Drogowego toczą się dyskusje na temat zmiany obecnego modelu wynagradzania kierowców i stanowisko Komisji Europejskiej musi zostać wzięte pod uwagę stwierdza dr Magdalena Rycak z Biura Eksperckiego KK. Nowy model wynagradzania musi uwzględniać nie tylko krajowe potrzeby ale także ustalenia jakie zapadają na poziomie Unii Europejskiej. Temat kierowców transportu międzynarodowego był także przedmiotem zainteresowania Zespołu RDS ds. międzynarodowych .Zdaniem NSZZ „Solidarność” nie było powodów wyłączenia transportu z ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o delegowaniu pracowników w ramach świadczenia usług. Zgodnie z art. 2 ustawy jej przepisów nie stosuje się do przedsiębiorstw marynarki handlowej w odniesieniu do załóg morskich statków handlowych oraz transportu międzynarodowego, z wyłączeniem przewozów kabotażowych. Zapytaliśmy dlaczego dokonano takiego wyłączenia skoro w myśl art. 1 dyrektywy 96/71/WE z dnia 16 grudnia 1996 r. dotyczącej delegowania pracowników w ramach świadczenia usług jej przepisów nie stosuje się tylko do przedsiębiorstw marynarki handlowej w odniesieniu do personelu pływającego. W odpowiedzi Ministerstwo Spraw Zagranicznych wyjaśniło, że „transport międzynarodowy nie stanowi delegowania w rozumieniu art. 1 ust. 3 lit. a) dyrektywy 96/71/WE”. Przy okazji ogłoszenia Pakietu Mobilności usłyszeliśmy jednoznaczne potwierdzenie, że jednak pracownik transportu międzynarodowego to pracownik delegowany. W związku z tym podjęty na forum Zespołu RDS ds. międzynarodowych temat transportu także będzie kontynuowany, dodaje dr Ewa Podgórska-Rakiel z Zespołu Prawnego KK. Pakiet Mobilności odnosi się też do problemu tworzenia spółek skrzynek-pocztowych, kwestii kabotażu, elektronicznych form dokumentacji i inteligentnych tachografów czy sposobu odbywania odpoczynku kierowcy. Informacja w sprawie ogłoszenia Pakietu Mobilności: « poprz. nast. »