Niestety ani rząd, ani tym bardziej przewoźników nie interesuje zdanie tych których sprawa płacy minimalnej oraz ryczałtów za nocleg dotyczy bezpośrednio czyli kierowców.
Na portalach społecznościach kierowcy szeroko komentują dzisiejszy protest nie pozostawiając suchej nitki na przewoźnikach.
„Przewoźnicy nie chronią miejsc pracy w swoim zakładzie tylko protestują bo im z portfela ucieka bo wiedzą o tym że za mniejsze pieniądze kierowcy mają w d…. jazdę skoro na wózku w magazynie zarobi 2,5 tyś to po co włóczyć się po świecie”
Czytaj więcej na stronie:
W dniach 25 – 26 marca 2015 r. odbyło się w Brukseli szkolenie organizowane przez ETUI i ETF (European Unions Trades Institut/ Europejski Instytut Związków Zawodowych oraz European Transpor Workers Federation/ Europejska Federacja Pracowników Transportu).
Uczestnikami z Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” byli Tadeusz Kucharski – Przewodniczący i Tomasz Michalak – Z-ca Przewodniczącego.
W Pierwszym dniu szkolenia wypowiadał się francuski ekspert Jean Michael Crandal, High-level Expert to the Transport and Sea Director General, prezentując zawiłości w prawie francuskim związane z ustaleniem wysokości wynagrodzenia z uwzględnieniem miejsca wykonywania pracy.
Ponadto, prelekcji na temat wynagrodzenia w Niemczech (MiLoG – 8,5 Euro) udzielili eksperci z DGB z Berlina, m.in. Monika Fijarczyk – Beratungsburo fur enstandte Bechaftigte in Berlin. Szczególnie silny nacisk kładziony jest na prawidłowość zawartych umów o pracę i ewidencję czasu pracy. Ważne jest także aby, osoby które zostały pokrzywdzone przez pracodawcę zgłaszały się tę okoliczność jak najszybciej, tylko w taki sposób można dokonywać zmian na lepsze, milczenie nic nie zmieni.
Protest pracodawców firm transportowych w dniu 23 marca był wymierzony przeciwko kierowcom a nie trudnej sytuacji na rynku przewozowym. Pazerność przewoźników nie zna granic a szczyt hipokryzji i zakłamania też osiągnął apogeum. Na akcję protestacyjną wysyłali kierowców ciężarówek zamiast samemu usiąść za fajerą i protestować. Wydawali polecenia służbowe swoim kierowcom żeby protestowali w ich imieniu przeciwko sobie.
Rada Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” informuje, że wszystkie nasze propozycje do rządowego projektu zmian w ustawie o czasie pracy kierowców nie znalazły zrozumienia wśród przedstawicieli rządu, parlamentarzystów a przede wszystkim pracodawców.
Zmiany dotyczyły w szczególności sposobu wynagradzania i wysokości płacy minimalnej oraz środków kompensacyjnych (diety i ryczałty) dla kierowców zawodowych w transporcie krajowym i międzynarodowym.
- Jeśli mówimy o stawkach kierowców, wygląda to w sposób całkowicie naszym zdaniem nienormalny - mówi w audycji "Z kraju i ze świata" Gerard Skroński, sekretarz Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ Solidarność.
Czytaj więcej na STRONIE.
Zbyt niska temperatura w kabinie, nieodpowiednia dieta i brak informacji o płacy minimalnej dla kierowców – to tylko niektóre z zastrzeżeń Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” wobec propozycji zmian Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju w prawie o czasie pracy kierowców.
Trójstronny Zespół ds. Transportu Drogowego (przy Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa).
· Przewodniczący Zespołu – Jerzy Szmit Podsekretarz Stanu w MIiB.
· Współprzewodniczący – Gerard Skroński KSTD NSZZ „Solidarność” przedstawiciel pracowników.
· Współprzewodniczący – Tadeusz Wilk ZMPD przedstawiciel pracodawców.
Strona wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.