Przypominamy, że od 25 maja 2017 roku w Niemczech są bezwzględnie egzekwowane obowiązujące przepisy dotyczące zakazu odbioru regularnego tygodniowego odpoczynku w kabinie pojazdu (45 godzin) i karach z nich wynikających.
- Chcemy konstytucji dla pracowników - powiedział Piotr Duda, przewodniczący NSZZ "Solidarność" otwierając konferencję pt. "Układy zbiorowe pracy drogą do społecznej gospodarki rynkowej". Zorganizowana przez NSZZ "Solidarność" konferencja stałą się kontynuacją sierpniowej debaty "Konstytucja dla obywateli, nie dla elit". Punktem wyjścia do dyskusji jest artykuł 20 Konstytucji, mówiący o społecznej gospodarce rynkowej.
Panel odbył się 17 października br. w warszawskiej siedzibie PGNiG.
W debatach udział wzięli m. in.
- Mateusz Morawiecki, wiceprezes Rady Ministrów, Minister Rozwoju i Minister Finansów,
- Krzysztof Tchórzewski, Minister Energii,
- Stanisław Szwed, Wiceminister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,
- Paweł Mucha, Sekretarz Stanu - Zastępca Szefa Kancelarii Prezydenta RP,
- Luca Visentin, Sekretarz generalny Europejskiej Konfederacji Związków Zawodowych.
- Bruno Vannoni, członek Komitetu Wykonawczego Industrial Europe,
- Krzysztof Nowicki, prezes Zarządu Lotos Oil,
Transport drogowy w Polsce w latach 2010 i 2011.
OŚWIADCZENIE European Transport Workers’ Federation (ETF) W SPRAWIE PROPONOWANYCH PRZEZ KOMISJĘ EUROPEJSKIĄ ZMIAN DOTYCZĄCYCH CZASU PROWADZENIA POJAZDU I CZASU WYPOCZYNKU (Rozporządzenie (WE) nr 561/2006) I ROZPORZĄDZENIA DOT. „INTELIGENTNYCH” TACHOGRAFÓW (Rozporządzenie (UE) 165/2014)
Pakiet Mobilności Komisji Europejskiej proponuje szereg zmian w zakresie prowadzenia pojazdów i wypoczynku (Rozporządzenie (WE) nr 561/2006) oraz w zakresie "inteligentnej" regulacji tachografu (Rozporządzenie (UE) 165/2014). Proponowane zmiany dotyczące czasu prowadzenia pojazdu i odpoczynku nigdy nie były przedmiotem jakichkolwiek konsultacji w ciągu ostatnich 3 lat. Wynika z tego ich znaczący negatywny wpływ na sytuację na drogach i bezpieczeństwo pasażerów, jak również wynagrodzenia i warunki pracy i życia kierowców autobusów, autokarów i ciężarówek. Stąd zamieszanie wśród kierowców, spowodowane tymi propozycjami i pogłębiające nieufność ludzi w stosunku do Europejskiego Projektu Społecznego.
Bardziej szczegółowo…
Trójstronny Zespół ds. Transportu Drogowego (przy Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa).
· Przewodniczący Zespołu – Jerzy Szmit Podsekretarz Stanu w MIiB.
· Współprzewodniczący – Gerard Skroński KSTD NSZZ „Solidarność” przedstawiciel pracowników.
· Współprzewodniczący – Tadeusz Wilk ZMPD przedstawiciel pracodawców.
Strona wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.