^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Informacje

List do V-ce Przewodniczącego Komisji Europejskiej Siim Kallas

Siedem państw członkowskich wystosowało list do V-ce Przewodniczącego Komisji Europejskiej Siim Kallas

W dniu 05 grudnia 2013 podczas posiedzenia Rady ministrów transportu 7 państw członkowskich podpisało list z prośbą do komisarz Kallas w sprawie lepszego egzekwowania przepisów UE w zakresie transportu drogowego. List został zainicjowany przez duńskiego Ministra Transportu i został podpisany, oprócz Danii, przez ministrów transportu z Belgii, Finlandii, Francji, Niemiec i Hiszpanii  prosząc o:
- Jasną interpretację wychodzących przepisów kabotażowych, które mogą być wykorzystane przez państwa członkowskie w celu zapewnienia skutecznej kontroli i egzekwowania w ramach istniejących postanowień.     
 - Nie podejmowania działań w chwili obecnej w kierunku dalszej liberalizacji rynku.

Przewodniczący KSTD 

Tadeusz Kucharski

List do Komisarza

KIEROWCY ZAWODOWI !!!

    Informujemy wszystkich naszych członków, sympatyków i popierających nasze działania kierowców, że po kolejnym spotkaniu z przedstawicielami pracodawców doszliśmy do wniosku, że ich dotychczasowe deklaracje poprawy warunków pracy i płacy w naszym zawodzie były tylko pozorowane. Pracodawcy pozostali na etapie narzekania i obarczania za wszystkie nieszczęścia tego świata nieuczciwych ich zdaniem kierowców.

   Stereotyp kierowcy (brudas, pijak i złodziej) wykreowany przez lata na użytek pracodawców do dzisiaj nie uległ zmianie i jest za każdym razem wykorzystywany do torpedowania jakichkolwiek zmian w celu poprawy warunków pracy i płacy w zawodzie kierowcy. Oszustami są również związkowcy przedstawiając odmienny wizerunek kierowcy oraz przedstawiając tragiczne warunki pracy i płacy krajowych i międzynarodowych kierowców.

   Według pracodawców kierowcy zarabiają dobrze, diety i ryczałty są na wystarczającym poziomie, warunki pracy mają doskonałe a kabina kierowcy to „salonka sułtańska” idealne miejsce do wypoczynku i regeneracji sił po około 13-tu godzinach pracy. Kierowcy sami decydują na jakim sprzęcie chcą jeździć i jakiej marki ma być pojazd, w co ma być wyposażona kabina, auta mogą i powinni zatrzymywać na czas wypoczynku na parkingach płatnych za co mają za każdym razem zwracane koszty.

   Jeżeli do końca roku nie uda się nam wynegocjować propozycji zmian do ustawy o czasie pracy kierowcy w zakresie wypoczynku (skrócony tygodniowy i regularny tygodniowy), diet, ryczałtów za nocleg, godziny nadliczbowe i nocne oraz płacy minimalnej  to z początkiem roku trzeba się będzie przygotować na bardziej zdecydowane działania. 

Nasze najważniejsze  propozycje: 

   Płaca minimalna dla pracownika (administracja) około 170 godzin na miesiąc wynosi 1680zł     a kierowca średnio ma tych godzin 270 więc płaca minimalna dla kierowcy w kraju nie powinna być mniejsza niż 2680zł a kierowcy międzynarodowego 3680 zł. Zryczałtowana kwota dodatku z tytułu diety i ryczałtu za nocleg łącznie w krajowym transporcie drogowym powinna wynosić około 90 zł a w międzynarodowym około 70 EUR.

Do końca będziemy się starali wypracować kompromis na drodze dialogu społecznego ale po stronie pracodawców powstał mur, który trzeba zburzyć żeby osiągnąć porozumienie.

Sesja plenarna Sektorowej Europejskiej Komisji Dialogu Socjalnego Transportu Drogowego

            W dniu 19 listopada 2013 roku odbyła się w Brukseli kolejna i ostatnia z zaplanowanych   na ten rok sesja plenarna Sektorowej Europejskiej Komisji Dialogu Socjalnego Transportu Drogowego.  W skład tej Komisji wchodzą przedstawiciele pracowników – ETF European Transport Workers Federation (Europejska Federacja Pracowników Transportu), pracodawców – IRU International Road Transport Union (Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego - Pracodawcy) oraz Przedstawiciele Komisji Europejskiej.

Czytaj więcej...

Oświadczenie w sprawie delegacji służbowych

Rozporządzenie MPiPS w zakresie delegacji służbowych jest ukierunkowane na pracowników administracyjnych, którzy swoje podróże odbywają incydentalnie i to jest wyrównanie strat w kosztach utrzymania. Zarówno dieta jak i ryczałt jest ustalony na pewnym poziomie do którego nikt nie rości pretensji a przynajmniej nie słychać, żeby ktoś kwestionował wysokość tych kwot. Za niedogodności związane z przebywaniem poza domem pracownikowi należą się pieniądze.

Dlaczego kierowca ma być dyskryminowany tym bardziej, że przebywa permanentnie w podróży służbowej i niedogodności są zdecydowanie większe? Już sama podróż odbywa się w zdecydowanie mniej komfortowych warunkach. Kierowca spędza około 20 godzin  w jednym i tym samym pomieszczeniu pozostałe 4 godziny to jest praca związana z odprawą dokumentów, nadzór nad za i wyładunkiem towaru, przygotowaniem pojazdu, zamknięciem, otwarciem itp. itd.

Czytaj więcej...

„Polsko-niemiecka wymiana na temat warunków pracy w branży transportu drogowego w regionie przygranicznym”

 Kolejne spotkanie niemieckiego związku zawodowego Ver.di oraz NSZZ „Solidarnośc” pod nazwą: „Deutsch-polnischer Austausch zu Arbeitsbedingungen in der Grenzregion im Verkehrsbereich“ / „Polsko-niemiecka wymiana na temat warunków pracy w branży transportu drogowego w regionie przygranicznym” odbyło się w dniu 15.11.2013r. (piątek) we Frankfurcie nad Odrą.

Czytaj więcej...

Podkategorie

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.