^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Z prac Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

Spotkanie szefów sekretariatów branżowych

W dniu 8 stycznia 2015 roku szefowie sekretariatów branżowych oraz krajowych sekcji branżowych spotkali się na tradycyjnym opłatku w historycznej sali BHP.

Związkowcy wysłuchali informacji Piotra Dudy na temat działalności "Solidarności" w minionym roku. Szczególnie dużo uwagi przewodniczący poświęcił projektowi ustawy powołującej nową instytucję dialogu społecznego w miejsce komisji trójstronnej- radzie dialogu społecznego.

Czytaj więcej...

Projekt Dezyderatu do Ministrów Transportu, Pracy i Finansów

Projekt Dezyderatu do Ministrów Transportu, Pracy i Finansów mający na celu doprowadzenie do zmian w przepisach dotyczących warunków pracy i płacy kierowców zawodowych w Polsce.

Zaniechanie organów Państwa tj. właściwych ministrów ds. Transportu,  Pracy i Polityki Społecznej,  Finansów oraz Inspekcji Transportu Drogowego doprowadza do zwiększonej ilości wypadków drogowych jak również do skrajnej eksploatacji pracowników/kierowców zawodowych, którzy przebywając  całymi tygodniami w podróży służbowej  pozbawiani są możliwości noclegu w warunkach, o których mowa w rozporządzeniu 561/06 oraz bez zapewnienia wymaganych środków finansowych mogących zabezpieczyć korzystanie z urządzeń sanitarnych czy też na pokrycie zwiększonych kosztów  związanych z wyżywieniem. Oczekujemy rozwiązań systemowych dla transportu drogowego może nawet pochylenia się nad propozycją złożoną przez Ministra Zbigniewa Rynasiewicza - stworzenia układu zbiorowego dla tego sektora.

Czytaj więcej...

KIEROWCY ZAWODOWI !!!

    Informujemy wszystkich naszych członków, sympatyków i popierających nasze działania kierowców, że po kolejnym spotkaniu z przedstawicielami pracodawców doszliśmy do wniosku, że ich dotychczasowe deklaracje poprawy warunków pracy i płacy w naszym zawodzie były tylko pozorowane. Pracodawcy pozostali na etapie narzekania i obarczania za wszystkie nieszczęścia tego świata nieuczciwych ich zdaniem kierowców.

   Stereotyp kierowcy (brudas, pijak i złodziej) wykreowany przez lata na użytek pracodawców do dzisiaj nie uległ zmianie i jest za każdym razem wykorzystywany do torpedowania jakichkolwiek zmian w celu poprawy warunków pracy i płacy w zawodzie kierowcy. Oszustami są również związkowcy przedstawiając odmienny wizerunek kierowcy oraz przedstawiając tragiczne warunki pracy i płacy krajowych i międzynarodowych kierowców.

   Według pracodawców kierowcy zarabiają dobrze, diety i ryczałty są na wystarczającym poziomie, warunki pracy mają doskonałe a kabina kierowcy to „salonka sułtańska” idealne miejsce do wypoczynku i regeneracji sił po około 13-tu godzinach pracy. Kierowcy sami decydują na jakim sprzęcie chcą jeździć i jakiej marki ma być pojazd, w co ma być wyposażona kabina, auta mogą i powinni zatrzymywać na czas wypoczynku na parkingach płatnych za co mają za każdym razem zwracane koszty.

   Jeżeli do końca roku nie uda się nam wynegocjować propozycji zmian do ustawy o czasie pracy kierowcy w zakresie wypoczynku (skrócony tygodniowy i regularny tygodniowy), diet, ryczałtów za nocleg, godziny nadliczbowe i nocne oraz płacy minimalnej  to z początkiem roku trzeba się będzie przygotować na bardziej zdecydowane działania. 

Nasze najważniejsze  propozycje: 

   Płaca minimalna dla pracownika (administracja) około 170 godzin na miesiąc wynosi 1680zł     a kierowca średnio ma tych godzin 270 więc płaca minimalna dla kierowcy w kraju nie powinna być mniejsza niż 2680zł a kierowcy międzynarodowego 3680 zł. Zryczałtowana kwota dodatku z tytułu diety i ryczałtu za nocleg łącznie w krajowym transporcie drogowym powinna wynosić około 90 zł a w międzynarodowym około 70 EUR.

Do końca będziemy się starali wypracować kompromis na drodze dialogu społecznego ale po stronie pracodawców powstał mur, który trzeba zburzyć żeby osiągnąć porozumienie.

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.