^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Z prac Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

Porozumienie na rzecz bezpiecznego i odpowiedzialnego transportu drogowego 2020

Transportowe związki pracodawców i związki zawodowe kierowców często spierają się o zasady wynagradzania, kwestie socjalne, zakres i głębokość ingerencji krajowych i unijnych regulacji w relacje pracownik – pracodawca, a także w wielu innych istotnych dla obu stron kwestiach. Są jednak obszary, w których współpraca, a nawet mówienie jednym głosem są nie tylko możliwe, ale i wręcz pożądane. Takim obszarem jest i powinno być przede wszystkim bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

- W dyskusji nad bezpieczeństwem najgłośniej słychać głosy innych środowisk: policjantów, instruktorów i egzaminatorów nauki jazdy, drogowców, rowerzystów, miejskich aktywistów i publicystów zajmujących się zawodowo ruchem drogowym. To właśnie ich zdanie kształtuje opinię publiczną i ma wpływ na podejmowane przez polityków konkretne inicjatywy legislacyjne oraz inne działania. Niestety, w dyskusji brakuje mocnego głosu tych środowisk, dla których droga jest miejscem codziennej pracy, a od warunków drogowych zależy ich życie, zdrowie oraz bezpieczeństwo pasażerów i ładunków, które przewożą – mówi Maciej Wroński Prezes związku pracodawców Transport i Logistyka Polska.

Czytaj więcej...

List do Ministra Infrastruktury

Rada Krajowej Sekcji Transportu Drogowego uważnie obserwuje przebieg prac nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym i niestety mamy nieodparte wrażenie, że są tworzone przepisy wychodzące naprzeciw dużym korporacjom a w szczególności międzynarodowym typu UBER czy BOLT. 

W ostatnim wystąpieniu Pana Premiera Mateusza Morawieckiego wybrzmiewała troska o polskich przedsiębiorców, że polskiemu rządowi zależy na bezpieczeństwu obywateli, podnoszeniu wartości polskich przedsiębiorców oraz niewprowadzaniu chaosu w gospodarce. Wprowadzane zmiany do ww. ustawy forsowane przez Pana resort prowadzą dokładnie w odwrotnym kierunku. 

pełna terść pisma w załączniku

 

List w sprawie "pakietu mobilności"

Warszawa, dnia 10 grudzień 2019 r.

Szanowni Państwo Europarlamentarzyści,

    Prace nad Pakietem Mobilności prowadzone w ramach trialogu wchodzą w decydującą fazę. Przy tej okazji pojawiają się niekiedy zarzuty, iż polskie związki zawodowe działają wbrew naszemu narodowemu interesowi popierając rozwiązania szkodliwe dla polskich przedsiębiorców. Są to zarzuty krzywdzące, nie biorące pod uwagę tego, że związki walczą przede wszystkim o dobro reprezentowanych przez siebie pracowników. Pamiętajmy, że zysk przedsiębiorców wypracowują pracownicy zasługujący na godziwe standardy pracy. Standardy, które zapewnią im także godne zabezpieczenie w czasie urlopu wypoczynkowego,  choroby lub po zakończeniu aktywności zawodowej.

Czytaj więcej...

Wymierne korzyści dla członków „Solidarności”

Negocjowanie podwyżek płac i premii, ochrona przed zwolnieniem, lepsze warunki pracy i dbanie o przestrzeganie przepisów BHP to podstawowe zadania związku zawodowego.

– To jest fundament działalności NSZZ „Solidarność”, ale wymagania członków wobec organizacji związkowej rosną.

CZYTAJ WIĘCEJ NA STRONIE KOMISJI KRAJOWEJ

Poszukiwania pracownika – tania siła robocza – czy już powrót do czasów niewolnictwa?

Krajowa Sekcja Transportu Drogowego NSZZ Solidarność martwi się nie tylko o polskich pracowników transportu. Reagujemy na każdy przejaw patologii w tej branży a firma UBER i jej podobne są nam znane niestety z tej najgorszej strony. Brak reakcji ze strony rządu (czytaj Ministerstwa Infrastruktury) traktujemy jako ciche przyzwolenie na rasizm i niewolnictwo zwłaszcza w stosunku do firmy Uber, to jawny przejaw nepotyzmu.

Czytaj więcej na stronie:

Dwa ważne spotkania w pierwszej dekadzie czerwca.

We wtorek 4 czerwca 2019 r. odbyło się spotkanie w Gdyni z Livią Spera, przed którą nowe wyzwania i wiele oczekiwań od członków w związku z przyjęciem obowiązków Sekretarza Generalnego ETF. Przedstawiciele Krajowej Sekcji Transportu Drogowego również uczestniczyli w tym spotkaniu i zgłosili swoje najpilniejsze problemy do rozwiązania. Niebawem ma dojść do spotkania w celu ich omówienia w szerszym gronie władz ETF  w Brukseli. W środę 5 czerwca 2019 r. wyruszyliśmy do Wilna na spotkanie z Litewskimi związkowcami z branży transportowej kontynuując współpracę w tzw. programie „Bałtyckim”. W spotkaniu udział wzięli delegaci ze związków transportu kolejowego, drogownictwa, transportu pasażerskiego miejskiego, taksówek i transportu ciężarowego. Omówiliśmy wiele spraw dotyczących naszego sektora i wspólnych problemów nad którymi trzeba będzie się pochylić. To było drugie po tegorocznym majowym spotkaniu w Warszawie po kilku letniej przerwie  Więcej nas łączy niż dzieli dlatego przyjęliśmy rolę koordynatora ds. współpracy ze związkami dawnego „Bloku Wschodniego”. Zostaliśmy zobowiązani do zorganizowania spotkania z kolejarskimi organizacjami związkowymi w Warszawie gdyż szczegółowe pytanie dotyczące tej grupy zawodowej pozostały bez odpowiedzi. Jest wola współpracy i deklaracje kontynuowania spotkań na poziomie ponad narodowym. Wspólnie, razem możemy osiągnąć więcej.   NSZZ „Solidarność” reprezentowali Tadeusz Kucharski  i Gerard Skroński z Krajowej Sekcji Transportu Drogowego.

 

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.