^ TOP BACK

Galeria

Facebook

  

 
Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł.
Numer rachunku bankowego  KSTD      PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 
 
MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych    PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji 

Strona główna

Walka z pracodawcami

Drogie koleżanki i koledzy – kierowcy.

Nie dajcie się omamić przez pracodawców jaką to szkodę wyrządził Parlament Europejski polskim przewoźnikom. Płacz, rozdzieranie szat, panika niemalże pełna żałoba jak się słyszy co wygadują pracodawcy i rządzący. Likwidacja firm transportowych, utrata miejsc pracy przez kierowców to jedyny przekaz jaki słychać. Polski rząd, parlamentarzyści i pracodawcy zjednoczeni przeciw pracownikom ponieśli porażkę i będą musieli poprawić warunki pracy i płacy kierowców zawodowych. Zweryfikować swoje podejście do funkcjonowania firm transportowych dotąd ignorowane, lekceważone. Dość szukania oszczędności w kieszeniach kierowców, wykorzystywaniu taniej siły roboczej, lekceważeniu pracownika. Czas zajrzeć we własne portfele a ten co nie potrafi zarobić na siebie i uczciwe wynagrodzenie dla pracownika niech z tego zawodu odejdzie i nie psuje pracy innym rzetelnym uczciwym przewoźnikom. Nie da się dłużej funkcjonować w transporcie drogowym przy zachowaniu status quo.  

4 kwietnia 2019 przejdzie do historii. 

Czytaj więcej...

.Domagamy się uczciwego transportu i szacunku dla kierowców zawodowych.

5 marca br. w Warszawie odbyła się pikieta taksówkarzy zorganizowana w związku z planowanym na ten dzień posiedzenie Trójstronnego Zespołu ds. Transportu Drogowego przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa. Na wyżej wymienionym spotkaniu miały być przedstawione propozycje rozwiązania problemów taksówkarzy i wciąż funkcjonującej nieuczciwej konkurencji w całej branży transportowej.  

Przewoźnicy wyszli pod Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, aby wzmocnić postulat Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” członka stałego ww. zespołu, która zgłosiła do porządku obrad punkt dotyczący polskich taksówkarzy by mogli zaprezentować swoje stanowisko przeciwko niekorzystnym dla nich zmianom w ustawie o transporcie drogowym. Taksówkarze oczekują, że rząd zajmie się tzw. nielegalnymi przewoźnikami, którymi według taksówkarzy są m.in. Uber, Taxify czy Opti Taxi. 

TZ ds. TD miał w tym dniu wypracować harmonogram prac w celu uregulowania i funkcjonowania całego transportu drogowego w Polsce a w szczególności problemów dotyczących kierowców zawodowych transportu krajowego i międzynarodowego. Struktury wynagradzania, warunków pracy i odpoczynku.

Organizatorem pikiety była Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Taksówkarzy Zawodowych. Żądania taksówkarzy wsparli członkowie Zarząd Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność”. 

FAIR TRANSPORT 2019

W dniu 27 marca odbył się protest transportowców w ponad 100 akcjach w całej Europie. Najgłośniej było jednak w Brukseli i Strasburgu pod siedzibami Parlamentu Europejskiego.  

W proteście udział wzięli przedstawiciele wszystkich sektorów branży transportowej co było widać po znakach narodowych i logach branżowych. Hasłem przewodnim był FAIR TRANSPORT a motywami uzupełniającymi była walka z nieuczciwą konkurencją, dumpingiem socjalnym, wyzyskiem  i nielegalnym zatrudnieniem.

Pracownicy transportu stanęli razem w obronie swoich miejsc pracy, godnych zarobków, stabilnego zatrudnienia oraz szacunku dla zawodu, w którym wykonują swoją ciężką pracę z dala od domu  i rodziny. Nalegają na dialog rzeczywisty nie pozorowany przy udziale pracodawców i polityków.

UCZCIWY TRANSPORT DLA EUROPY!

TYLKO RAZEM  - SOLIDARNI  -  ZWYCIĘŻYMY!

Protest transportowców 2019

W dniu 27 marca odbył się protest transportowców w ponad 100 akcjach w całej Europie. Najgłośniej było jednak w Brukseli i Strasburgu pod siedzibami Parlamentu Europejskiego.  

W proteście udział wzięli przedstawiciele wszystkich sektorów branży transportowej co było widać po znakach narodowych i logach branżowych. Hasłem przewodnim był FAIR TRANSPORT a motywami uzupełniającymi była walka z nieuczciwą konkurencją, dumpingiem socjalnym, wyzyskiem                      i nielegalnym zatrudnieniem.

Pracownicy transportu stanęli razem w obronie swoich miejsc pracy, godnych zarobków, stabilnego zatrudnienia oraz szacunku dla zawodu, w którym wykonują swoją ciężką pracę z dala od domu  i rodziny. Nalegają na dialog rzeczywisty nie pozorowany przy udziale pracodawców i polityków.

UCZCIWY TRANSPORT DLA EUROPY!

TYLKO RAZEM  - SOLIDARNI  -  ZWYCIĘŻYMY!

Domagamy się uczciwego transportu i szacunku dla kierowców zawodowych.

5 marca br. w Warszawie odbyła się pikieta taksówkarzy zorganizowana w związku z planowanym na ten dzień posiedzenie Trójstronnego Zespołu ds. Transportu Drogowego przy Ministrze Infrastruktury i Budownictwa. Na wyżej wymienionym spotkaniu miały być przedstawione propozycje rozwiązania problemów taksówkarzy i wciąż funkcjonującej nieuczciwej konkurencji w całej branży transportowej. 

Przewoźnicy wyszli pod Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, aby wzmocnić postulat Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność” członka stałego ww. zespołu, która zgłosiła do porządku obrad punkt dotyczący polskich taksówkarzy by mogli zaprezentować swoje stanowisko przeciwko niekorzystnym dla nich zmianom w ustawie o transporcie drogowym. Taksówkarze oczekują, że rząd zajmie się tzw. nielegalnymi przewoźnikami, którymi według taksówkarzy są m.in. Uber, Taxify czy Opti Taxi. 

TZ ds. TD miał w tym dniu wypracować harmonogram prac w celu uregulowania i funkcjonowania całego transportu drogowego w Polsce a w szczególności problemów dotyczących kierowców zawodowych transportu krajowego i międzynarodowego. Struktury wynagradzania, warunków pracy i odpoczynku.

Organizatorem pikiety była Komisja Międzyzakładowa NSZZ „Solidarność” Taksówkarzy Zawodowych. Żądania taksówkarzy wsparli członkowie Zarząd Regionu Mazowsze NSZZ „Solidarność”. 

Tadeusz Kucharski

Sekretarz Generalny Europejskiej Federacji Pracowników Transportu (ETF) Eduardo Chagas spotkał się z transportowcami z „Solidarności”.

Zrozumienie codziennej rzeczywistości, w której funkcjonować muszą pracownicy transportu w całej Europie ma kluczowe znaczenie dla działań ETF na platformie europejskiej i skutecznego wspierania inicjatyw w poszczególnych krajach. 5 lutego br. odbyło się w Gdyni spotkanie przedstawicieli ETF z szefami sekcji, zrzeszonych w Krajowym Sekretariacie Transportowców NSZZ „Solidarność”.

W trakcie szeroko zakrojonej dyskusji podnoszono temat trudnej sytuacji pracowników transportu w Polsce. Była mowa m.in.: o kierowcach ciężarówek, których struktura wynagradzania wymaga pilnej rekonstrukcji, pracujących bez dostępu do podstawowych udogodnień, takich jak godny i wygodny wypoczynek, bezpieczny parking z dostępem do tanich jadłodajni oraz szeroko rozumianym zapleczem sanitarnym.

Czytaj więcej...

WAŻNA APLIKACJA DO POBRANIA

Szanowne koleżanki i koledzy - kierowcy, 

uprzejmie informuję, iż Główny Inspektorat Transportu Drogowego we współpracy 

z Ministerstwem Spraw Zagranicznych przygotował aplikację mobilną na telefon komórkowy. Jest to odpowiedź na zgłaszane problemy, z którymi spotykacie się podczas wykonywania międzynarodowego transportu drogowego. 

Czytaj więcej...

Podkategorie

Znajdż na stronie

European Transport Workers' Federation

Komisja Krajowa

Sekretariat Transportowców

 

Tygodnik Solidarność

Serwis Informacyjny Solidarności

Nasz Facebook

Strona  wykorzystuje pliki cookies: niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Jeśli nie wyłączysz w ustawieniach przeglądarki obsługi plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Treść zamieszczonych aktów prawnych nie stanowi źródła prawa, lecz jest tylko ich zapisem elektronicznym. Z uwagi na niedoskonałość zabezpieczeń chroniących dane zapisane w formie elektronicznej, a także możliwość błędnego wprowadzenia danych, administrator strony nie ponosi odpowiedzialności za treść publikowanych tu aktów prawnych.