Facebook Informujemy kierowców zawodowych, że składka członkowska wynosi 35 zł. Numer rachunku bankowego KSTD PKO BP 16 1020 1013 0000 0602 0352 4394 MOZ Nr 3131 Kierowców zawodowych PKO BP 76 1020 1185 0000 4402 0105 3487 Więcej informacji
Pikieta pod gmachem Ministra InfrastrukturyOpublikowano: środa, 27, październik 2021 21:48 | | Drukuj | | Email26 października br. w Warszawie pod gmachem Ministra Infrastruktury odbyła się pikieta zorganizowana przez Radę Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ „Solidarność przy wsparciu Krajowego Sekretariatu Transportowców NSZZ "Solidarność". Powodem pikiety był brak dialogu i konsultacji z Ministerstwem Infrastruktury w sprawie nowelizacji ustawy o transporcie drogowym dotyczącej kierowców zawodowych. - Stwierdzamy, że Trójstronny Zespół ds. Transportu Drogowego faktycznie nie działa (ostatnie spotkanie było w 2017 r.) - powiedział Tadeusz Kucharski, przewodniczący Krajowej Sekcji Transportu Drogowego NSZZ "Solidarność". - Przez cały okres uzgodnień Pakietu Mobilności na poziomie unijnym konsultacje ze stroną związku zawodowego de facto nie miały miejsca - dodał. Związkowcy krytykują zmiany w przedstawionym projekcie ustawie o czasie pracy kierowców w wersji zaproponowanej przez Ministerstwo Infrastruktury. - Nowelizacja ustawy doprowadzi do likwidacji diet i ryczałtów za nocleg (czyli tych części wynagrodzenia, od których nie ma obowiązku odprowadzania składki na ubezpieczenie społeczne) nie dając nic w zamian - wyraża obawy kierowców Tadeusz Kucharski. Kolejne wątpliwości budzi propozycja resortu dotycząca składki ubezpieczeniowej, która będzie odprowadzana od kwoty równej przeciętnemu wynagrodzeniu w Polsce. - Taka propozycja w pewnym zakresie realizuje oczekiwania związku zawodowego – aby składka była odprowadzona od wyższej kwoty (w tej chwili jest w praktyce odprowadzana od kwoty bliskiej minimalnemu wynagrodzeniu) - przyznaje szef KSTD, ale natychmiast zaznacza, że projekt nie był przedyskutowany i nadal nie rozwiązuje niskich wynagrodzeń kierowców. Jeszcze jedno z głównych zastrzeżeń, to wysokość kar dla kierowców. - Nie zgadzamy się na nakładanie bardzo wysokich kar za wykroczenia nie będące bezpośrednią winą kierowcy. Nie zgadzamy się na karanie wyłącznie kierowców tj. zabieranie kierowcom uprawnień (prawa jazdy) za wykroczenia popełniane wspólnie i w porozumieniu z pracodawcom - powiedział Tadeusz Kucharski. Transportowcy przedstawili Petycję, w której żądają natychmiastowego zwołania Trójstronnego Zespołu ds. Transportu Drogowego. "Jednostronnie, bo bez udziału związków zawodowych i organizacji pracodawców opracowanie projektu ustawy o zmianie ustawy o transporcie drogowym oraz niektórych innych ustaw traktujemy jako przejaw lekceważenia i ignorancji. Żądamy natychmiastowego wycofania z dalszych prac legislacyjnych projektu ustawy o transporcie drogowym i niektórych innych ustaw i niezwłoczne przystąpienia do konsultacji ze stroną społeczną reprezentującą pracodawców i pracowników oraz resortów MF, MRiPS oraz MRiT" - czytamy w Petycji. - Jeżeli Ministerstwo dalej będzie ignorować postulaty strony społecznej, wrócimy tu z prawdziwą manifestacją i zrobimy wszystko, aby nas usłyszano! - zapowiedział Henryk Grymel, przewodniczący Krajowego Sekretariatu Transportowców NSZZ "S". Polskich kolegów wsparli związkowcy z Europejskiej Federacji Pracowników Transportu (ETF). ETF & związki w całej Europie solidaryzują się z NSZZ Solidarność i kierowcami ciężarówek w Polsce, które podejmują dziś działania na rzecz poprawy godzin pracy i płacy poprzez dialog społeczny! Brakuje porządnych miejsc pracy w transporcie drogowym, a kierowcy w całej Europie mają dość - to tylko najnowszy przykład! Teraz czas, aby branża posłuchała pracowników i ich związków: TERAZ LEPSZE WARUNKI PRACY! - Obecnie w Europie brakuje przyzwoitych miejsc pracy w transporcie drogowym. Nadszedł czas, aby kierowcy otrzymali lepsze warunki pracy i płacy! - napisał Josef Maurer, Kierownik Operacyjny na Europę Środkowo-Wschodnią. Link 1 Link 2 « poprz. nast. »