Rozpoczęła się konsolidacja sklepów „Społem”. Pierwsze placówki, które weszły już do nowej sieci, otrzymały nazwę „Społem Znajomy Sklep”.
Konsolidacja oznacza wprowadzenie wspólnego asortymentu, zwiększenie ilości towaru, przyjmowanie dostaw z magazynu centralnego, prowadzenie wspólnej polityki cenowej oraz marketingowej.
W pierwszym etapie konsolidacji, który właśnie się rozpoczął, bierze udział 900 sklepów z całego kraju. Nad przebiegiem akcji czuwa Krajowa Agencja Handlowa „Społem”, która w październiku powołała 21 regionalnych koordynatorów ds. sprzedaży.
Jednym z naszych głównych zamierzeń jest nadanie sklepom bardziej spójnego wizerunku, aby były postrzegane przez naszych klientów jako należące do jednej sieci – informuje Joanna Kwiczor, dyrektor marketingu Krajowej Agencji Handlowej „Społem”. Wszystkie skonsolidowane placówki otrzymają nowy wygląd.
Drugi etap łączenia sklepów zaplanowany został na przyszły rok. Do 900 placówek dołączą kolejne, zwiększyć ma się także zaplecze logistyczno-handlowe. Pełna konsolidacja, czyli etap trzeci, w którym przyłączą się wszystkie sklepy, będzie miał w miejsce w latach 2008 – 2009.
W kraju działa ponad 4 tysiące sklepów „Społem”, w województwie łódzkim – kilkaset, w samej Łodzi – ponad 100.
Sądzę, że 20 – 30 procent zostanie skonsolidowanych w pierwszym etapie – mówi Stanisław Faliszewski, prezes Widzewskiej Spółdzielni „Społem” w Łodzi. Na Widzewie działa 19 placówek i wszystkie przystąpiły do połączenia.
(sach)
Dziennik Łódzki