Skandaliczna reklama alkoholu. Lubin oburzony!
Producent marki Żytnia Extra wykorzystał do promocji swoich trunków najsłynniejsze zdjęcie ze Zbrodni Lubińskiej ukazujące zamordowanego Michała Adamowicza podpisując je hasłem: Kac Vegas? Scenarius pisany przez Żytnią. Reklama ukazała się na poratlu społecznościowym i w sieci zawrzało! Lubin jest oburzony! Po interwencjach forumowiczów, reklama szybko została zdjęta i chwilę potem ukazały się krótkie przeprosiny.W przeddzień uroczystości krwawych wydarzeń z sierpnai 1982 roku, producent marki Żytnia Extra umieścił na swoim profilu znanego portalu społecznościowego niezwykle kontrowersyjną reklamę swojego alkoholu. Na billboardzie umieszczono najsłynniejsze zdjęcie autorstwa Krzysztofa Raczkowiaka ze Zbrodni Lubińskiej. Widać na nim czterech mężczyzn niosących zabitego przez ZOMO Michała Adamowicza. Pod fotką producent alkoholu napisał: Kac Vegas? Scenariusz pisany przez Żytnią. W sieci zrobiło się czerwono od komentarzy, których większość ze względu na niecenzuralne treści nie da się przytoczyć.„Opublikowali zdjęcie ze stanu wojennego, ofiary zamordowanej w Lubinie i piszą o kawalerskim wieczorze! Mam nadzieję, że sąd Żytniej wyjaśni co to szacunek i zadośćuczynienie! To jakiś dramat. Przeproście Lubin. I to we wszystkich możliwych mediach”, piszą zbulwersowani Internauci.
Producent alkoholu szybko się zreflektował i usunął skandaliczną reklamą publikując szybkie oświadczenie: „W imieniu zespołu Extra Żytniej najmocniej przepraszamy wszystkich, których uraziliśmy naszą publikacją. Pragniemy podkreślić, że publikacja takiej fotografii nie była wynikiem braku szacunku, a naszej nieświadomości. Popełniliśmy błąd i teraz za niego przepraszamy. Dopełnimy wszelkich starań, aby taka sytuacja się nie powtórzyła”.
Do sprawy wrócimy.
TJ