Załącznik
do Uchwały Nr 2/07
Zarządu
Fundacji Dla Dobra Wspólnego
REGULAMIN
udzielania finansowej pomocy charytatywnej
1. Środkami
finansowymi zgromadzonymi na koncie Fundacji dla Dobra Wspólnego dysponuje
Zarząd Fundacji.
2. Zarząd
Fundacji ustala coroczny preliminarz wydatków, w tym również określa wielkość
środków finansowych przeznaczonych na zasiłki i zapomogi o charakterze
charytatywnym.
3. Pomoc
finansowa może być udzielana w formie:
a) celowego
dofinansowania dla instytucji i organizacji prowadzących działalność
charytatywną,
b) pomocy
indywidualnej dla osób fizycznych.
4. Przy
podejmowaniu decyzji o pomocy finansowej dla organizacji i instytucji bierze
się pod uwagę:
a) przydatność
przedsięwzięcia charytatywnego,
b) możliwość
uzyskania przez organizatora przedsięwzięcia środków finansowych i rzeczowych z
innych źródeł,
c) wiarygodność
instytucji, organizacji i osób, które będą dysponować przekazanymi środkami
finansowymi.
5. Przy
podejmowaniu decyzji o pomocy finansowej dla osób fizycznych bierze się pod
uwagę:
a) warunki materialne
ubiegającego się o pomoc, w tym również sytuację rodzinną, mieszkaniową itp.
b) udokumentowane
przypadki losowe (choroba, pożar, kradzież itp.).
6. Wysokość
przyznawanych zapomóg i zasiłków zależy od wysokości środków zgromadzonych na
ten cel na koncie Fundacji.
7. Zasiłek
losowy dla osób fizycznych nie może przekroczyć kwoty 200zł (dwieście złotych)
raz w roku kalendarzowym, a w szczególnie trudnych sytuacjach życiowych – dwa
razy w roku.
8. Dofinansowanie
dla instytucji i organizacji (p. 3a) nie może przekroczyć kwoty 2000zł (dwa
tysiące złotych) raz w roku kalendarzowym.
9. Zarząd
Fundacji decyzje o przeznaczeniu dofinansowania i zasiłków losowych podejmuje w
formie uchwał.
Zarząd Fundacji dla Dobra Wspólnego
Prezes Zarządu
(-)Waldemar Bartosz
Wiceprezes Zarządu
(-)Mieczysław Gójski
Sekretarz Zarządu
(-)Kazimierz Pasternak
Kielce, dnia 11.10.2007r.