Załącznik do Uchwały Nr 2/07

Zarządu Fundacji Dla Dobra Wspólnego

 

REGULAMIN

udzielania finansowej pomocy charytatywnej

 

 

1.      Środkami finansowymi zgromadzonymi na koncie Fundacji dla Dobra Wspólnego dysponuje Zarząd Fundacji.

2.      Zarząd Fundacji ustala coroczny preliminarz wydatków, w tym również określa wielkość środków finansowych przeznaczonych na zasiłki i zapomogi o charakterze charytatywnym.

3.      Pomoc finansowa może być udzielana w formie:

a)      celowego dofinansowania dla instytucji i organizacji prowadzących działalność charytatywną,

b)      pomocy indywidualnej dla osób fizycznych.

4.      Przy podejmowaniu decyzji o pomocy finansowej dla organizacji i instytucji bierze się pod uwagę:

a)      przydatność przedsięwzięcia charytatywnego,

b)      możliwość uzyskania przez organizatora przedsięwzięcia środków finansowych i rzeczowych z innych źródeł,

c)      wiarygodność instytucji, organizacji i osób, które będą dysponować przekazanymi środkami finansowymi.

5.      Przy podejmowaniu decyzji o pomocy finansowej dla osób fizycznych bierze się pod uwagę:

a)      warunki materialne ubiegającego się o pomoc, w tym również sytuację rodzinną, mieszkaniową itp.

b)      udokumentowane przypadki losowe (choroba, pożar, kradzież itp.).

6.      Wysokość przyznawanych zapomóg i zasiłków zależy od wysokości środków zgromadzonych na ten cel na koncie Fundacji.

7.      Zasiłek losowy dla osób fizycznych nie może przekroczyć kwoty 200zł (dwieście złotych) raz w roku kalendarzowym, a w szczególnie trudnych sytuacjach życiowych – dwa razy w roku.

8.      Dofinansowanie dla instytucji i organizacji (p. 3a) nie może przekroczyć kwoty 2000zł (dwa tysiące złotych) raz w roku kalendarzowym.

9.      Zarząd Fundacji decyzje o przeznaczeniu dofinansowania i zasiłków losowych podejmuje w formie uchwał.

 

Zarząd Fundacji dla Dobra Wspólnego

Prezes Zarządu

(-)Waldemar Bartosz

 

Wiceprezes Zarządu

(-)Mieczysław Gójski

 

Sekretarz Zarządu

(-)Kazimierz Pasternak

Kielce, dnia 11.10.2007r.